Nokia 6 Duyuruldu

Nokia uzun aradan sonra sessizliğini bozdu ve Windows'tan bağımsız bir akıllı telefon üretmeyi başardı.

nokia 6 ne zaman

Yıllarca telefon piyasasında 1 numara olan Nokia , dokunmatik telefonların çıkmasıyla ve sürekli geliştirilmekte olan Android ve iOS işletim sistemlerine göre yetersiz kalmasıyla birlikte satış rakamları oldukça düştü.

Nokia yıllardır Android gibi bir açık kaynak kodlu işletim sistemine geçmemekle inat ederek deyim yerindeyse kendi sonunu hazırladı. Piyasadaki cihazlardan farklı bir şey yapmaya çalışan Nokia , Microsoft'un çıkarmış olduğu Windows 8 Mobile ve Windows 10 Mobile işletim sistemlerine yer verse de yine de piyasadaki rakiplerine yetişemedi ve geride kaldı.

Sonunda beklenen haber geldi. Nokia 6 cihazında Android 7 işletim sistemi kullanılacak . Gerek donanımıyla gerekse de tasarımıyla gerçekten piyasaya iyi bir giriş yapacağa benziyor. Yurtdışı fiyatı $245.

İşte Nokia 6'nın özellikleri :

  • Ekran: 5.5-inç 1080p, 2.5D kavisli
  • Gorilla Glass koruyucu 
  • İşletim sistemi: Android 7.0 
  • İşlemci: Qualcomm Snapdragon 430 
  • Grafik işlemci: Adreno 505 
  • Bellek: 4GB RAM 
  • Hafıza: 64GB dahili 
  • Kamera: 16-megapiksel f/2.0 
  • Ön kamera: 8-megapiksel 
  • Batarya: 3000 mAh, 
  • Hızlı Şarj3.0

Yorumlar :

Yorum Gönder